Ik heb 4 soorten appelslakken, blauw met donker lichaam, wit met wit lichaam, paars met donker lichaam en paars met wit lichaam. Nooit geweten dat dit zulke leuke beestjes zijn om naar te kijken. Zijn heel veel actief, zijn heel erg snel (geen idee waar zo langszaam als een slak vandaan komt als ik hun zie) en echt acrobaten. Ze klimmen omhoog en gooien hun lichaam naar achteren om vervolgens op de stoming van het water naar beneden te glijden en dan weer van voor af aan beginnen.
Zo zagen ze er 2 maanden geleden uit toen ik ze opgehaald had

En een maand later zijn ze al flink gegroeid, inmiddels zijn de blauwe en witte al op volwassen grote, maar ik heb nog geen nieuwe foto's hiervan. Hopelijk krijg ik binnenkort eitjes van hen.
De gestreepte slak is een neritina slak of in het Nederlands ookwel zebraslak genoemd. Achter de paarse slak zit één van mijn coridoras.

En één van mijn drie garalen soorten die ik heb, de glas of steur garnaal. Deze worden rond de 10 cm.
Eén van de vrouwtjes

Nog een vrouwtje

Een zwanger vrouwtje, helaas zullen de jongen niet groot worden bij mij, want de larven hebben 24 uur licht fel licht nodig en dat heb ik niet. Zij zijn niet zoals bij andere soorten volledig volgroeid als ze uitkomen. Tot nu toe zijn er nog geen mensen in Nederland die echt goede kweken hebben met deze garnaalsoort.

Een volgroeide man, zijn voorste scharen zijn veel langer, maar dit is helaas niet goed te zien. Hier is hij een poelslakje aan het eten.