Gisterennamiddag zijn we terug geweest en heeft ze die injecties nog eens gekregen.
Ik moest wachten met haar opnieuw eten te geven tot zeker 17 u. Ondertussen waren we bij mijn ouders gaan eten en toen we thuiskwamen lag ze te slapen in haar mandje.
Ik heb toen een bordje met vlees klaar gemaakt en ze wou niets eten. Ze keek me aan met van die oogjes: "baasje, ik voel mij niet lekker".
Ben meteen met haar terug naar de dierenarts gegaan.
Ze hebben haar verdoofd en er werd een echo gemaakt. Op de echo was alles goed, alleen kreeg de da geen duidelijk beeld van haar darmen en af toe was daar iets te zien alsof ze toch iets had opgegeten.
Meteen zei de dierenarts dat hij geen risico met haar wou nemen en ging 10 minuten later aan de slag om haar te opereren zodat hij alle organen er uit kon halen en alles goed bekijken om zien wat de mogelijke oorzaak was.
Ondertussen was het 20 u, ze begonnen aan de operatie en ik ben naar huis gereden. Rond 21 u mocht ik een telefoontje van hen verwachten.
Echt, dit is het langste uur van mijn leven geweest!
Enkele minuten voor 21 u ging de telefoon: ik nam echt op met de bibber in mijn handen.
Ze had niets opgegeten wat niet mocht.
Alle organen waren in orde, ook haar nieren waren goed.
Maar toch hebben ze gelukkig de oorzaak gevonden: Lily haar alvleesklier (oftewel de panchreas) was ontstoken. Ze blijft nu zeker bij de dierenarts tot maandag: ze moet aan het infuus liggen zodat dat alvleesklier kan genezen.
Als ze terug mag beginnen te eten en als ze dat spontaan doet mag ze naar huis.
Om haar een goed leven te kunnen geven moeten we met haar alleen opletten dat ze geen vet en zwaar verteerbaar eten krijgt.
Ik ben opgelucht dat ze de oorzaak hebben en dat ze nu kan herstellen.
Deze namiddag gaan Kim en ik haar bezoeken.

dus...