Even over de blaf van Beeau... Dat 'snachts blaffen wat hij deed, doet hij niet meer sinds er een doek over de kooi ligt. En omdat die tip hier vandaan komt wil ik mijn andere 'probleempje' neer gooien.
Tja hoe zal ik het neer zetten. Het is niet erg, maar soms best lastig. Beau blaft om zijn zin te krijgen.
Hij blaft dan luid, rustig en kalm en kijkt er heeeeel zielig bij. Als hij zo blaft wil hij naar buiten (ook al is hij net 2 uur geleden geweest) of een koekje. Als ik het negeer wordt de blaf steeds harder... koekjes krijgt hij niet van me als hij blaft.
Even wat voorbeelden...
Door de week zijn we rond half 8 beneden. Dan is het allemaal eten, lunche maken voor 2 kinderen enzo en om kwart over 8 ga ik de kinders naar school brengen. Om kwart voor 9 ben ik dan terug en ga ik lopen met Beau... dan hoor ik hem niet blaffen!!! Maar in het weekend of in de vakanties (als de ochtenden dus anders lopen) begint meneer al zo rond 7/half 8 te blaffen... en dan om het kwartier een blaf.
Ik laat Beau uit en als ik terug kom ga ik van alles doen, stofzuigen, vaatwasser, wasje op zolder..... je kent dat wel. Als ik dan na een uurtje ofzo denk ik ga even een bakkie drinken en ga met mijn koffie achter de pc of op de bank zitten dan laat meneer weer zijn blaf horen.
Ik vind dit een lastig probleem...ik heb het gevoel dat hij aan het regelen is wat hij wil (dat is in zijn 1e half jaar alleen maar gelukt... hij moest alles zelf regelen. Als hij blafte kreeg hij koekies of eten en verder werd hij aan zijn lot over gelaten), maar ik ben zijn baas en ik regel voor hem wanneer hij uit gaat, eten krijgt of lekkers...
Hebben jullie tips om dit aan te pakken?