Blaffende Beau

Alles over het gedrag van honden kan je hier kwijt.

Blaffende Beau

Berichtdoor Vonne » 07 feb 2010, 09:59

Even over de blaf van Beeau... Dat 'snachts blaffen wat hij deed, doet hij niet meer sinds er een doek over de kooi ligt. En omdat die tip hier vandaan komt wil ik mijn andere 'probleempje' neer gooien.

Tja hoe zal ik het neer zetten. Het is niet erg, maar soms best lastig. Beau blaft om zijn zin te krijgen.
Hij blaft dan luid, rustig en kalm en kijkt er heeeeel zielig bij. Als hij zo blaft wil hij naar buiten (ook al is hij net 2 uur geleden geweest) of een koekje. Als ik het negeer wordt de blaf steeds harder... koekjes krijgt hij niet van me als hij blaft.

Even wat voorbeelden...
Door de week zijn we rond half 8 beneden. Dan is het allemaal eten, lunche maken voor 2 kinderen enzo en om kwart over 8 ga ik de kinders naar school brengen. Om kwart voor 9 ben ik dan terug en ga ik lopen met Beau... dan hoor ik hem niet blaffen!!! Maar in het weekend of in de vakanties (als de ochtenden dus anders lopen) begint meneer al zo rond 7/half 8 te blaffen... en dan om het kwartier een blaf.

Ik laat Beau uit en als ik terug kom ga ik van alles doen, stofzuigen, vaatwasser, wasje op zolder..... je kent dat wel. Als ik dan na een uurtje ofzo denk ik ga even een bakkie drinken en ga met mijn koffie achter de pc of op de bank zitten dan laat meneer weer zijn blaf horen.

Ik vind dit een lastig probleem...ik heb het gevoel dat hij aan het regelen is wat hij wil (dat is in zijn 1e half jaar alleen maar gelukt... hij moest alles zelf regelen. Als hij blafte kreeg hij koekies of eten en verder werd hij aan zijn lot over gelaten), maar ik ben zijn baas en ik regel voor hem wanneer hij uit gaat, eten krijgt of lekkers...

Hebben jullie tips om dit aan te pakken?
Groetjes van Yvonne en haar bende

Afbeelding
Vonne
Stamgast
Stamgast

Re: Blaffende Beau

Berichtdoor ellen » 07 feb 2010, 10:18

yvonne ga toch eens op cursus met beau, hij is jullie nu perfect onder appèl aan het zetten en dat gaat hem lukken omdat ik zo het idee heb dat jullie nog steeds niet op 1 lijn zitten en de kinderen nog teveel bezig zijn met hem.
als hij blaft sta op en ga wat anders doen maar kijk beau niet aan, zeg niks, aai hem niet negeer hem straal. natuurlijk zal hij harder blaffen want daar heeft hij succes mee gehad. maar na een week of 2 CONSEQUENT volhouden (dus jij en je man maar ook de kids) word het gedrag minder.
ellen
Afbeelding
ellen
Verzamelaar van witjes
Verzamelaar van witjes

Berichtdoor Vonne » 07 feb 2010, 10:40

Ik zou heel graag op cursus willen... maar dat gaat nu even niet.
Ik heb maandag gehoord dat mijn binnen miniscus kapot is (waar ik 28 april aan geopereed wordt)dus is dat niet handig met een cursus met hem.

Ik heb wel cursus met hem gedaan... toen we hem net hadden. Verkeerder timing bleek later.
Maar een cursus staat wel in de planning, want ik zie zelf ook dat hij probeerd de regie over te nemen.

Afbeelding
Vonne
Stamgast
Stamgast

Berichtdoor ellen » 07 feb 2010, 13:00

kan john geen cursus met hem gaan lopen?
dat is geen pretje trouwens dat je binnen meniscus kapot is. heb je veel pijn?
ellen
Afbeelding
ellen
Verzamelaar van witjes
Verzamelaar van witjes

Berichtdoor Erwina » 07 feb 2010, 13:29

Kijk eens of je ergens het boekje 'Kalmerende Signalen van Turid Rugaas' vandaan kan halen (of de DVD, is nog beter, maar alleen in het Engels). En ook het boekje 'Blafgedrag van honden'.
Wanneer Beau tegen jou gaat blaffen om een koekje, echt omdraaien en negeren en als hij maar een seconde stil is gelijk belonen. Dat is echt de enige manier..
Als je echt niet op cursus kan gaan, zou ik zeker op zoek gaan naar die boekjes en daar wat mee gaan doen.
.:: Groetjes Erwina ::.

Afbeelding
Erwina
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Vonne » 07 feb 2010, 13:29

John werkt zich het guppy dus is blij dat hij zit 'savonds. Dit heeft hij van te voren aangeven. Ik vind het niet erg (zelfs leuk) om een cursus te doen met Beau.

Ik heb nu gelukkig geen pijn met lopen enzo, maar een verkeerde beweging en het stukje schiet los en dan ben ik verder van huis. Ik loop overdag dus zelf met hem, maar ik ben er op mijn hoede voor dat hij een onverwachte actie gaat doen.
Na 28 april ben ik na 6 weken weer volledig hersteld zegt de dokter. Als het goed is beginnen de cursussen weer in september geloof ik en dan ga ik me zeker inschrijven. Waarschijnlijk bij shot in het buytenpark, want daar doen ze ook aan die behendigheid met door paaltjes lopen, over de wip enzo (weet niet hoe dat heet). Ook goed voor mijn eigen conditie.

Afbeelding
Vonne
Stamgast
Stamgast

Berichtdoor Sjalot » 07 feb 2010, 14:06

Zoals Ellen al zegt: Heel consequent blijven en duidelijke afspraken maken met iedereen in huis. Je koopt vanaf nu ook geen hondenkoekjes meer. Mijn honden krijgen nooit koekjes. Allemaal overbodige koolhydraten, slecht voor het gebit, slecht voor het gewicht en in jouw geval ook slecht voor het overwicht... :mrgreen:

Wees ook niet bang je hond eens wat steviger aan te pakken. Ik ben niet voor het alleen maar belonen van goed gedrag. Honden doen dat onderling ook niet. Als honden elkaar straffen wordt dat ook op een stevige manier gedaan.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sjalot
...en het rapalje!
...en het rapalje!

Berichtdoor Vonne » 07 feb 2010, 20:06

Van mij krijgt Beau ook alleen maar koekjes bij de uitlaat ronde. Zo kan ik ook beter zijn aandacht krijgen als dat nodig is.

Wat hij van mij krijgt in huis is een kluif om op te kauwen en knagen (zo'n buffelhuid geval)... en als hij daarom blaft krijgt hij die ook niet. Maar ik weet niet wat hij van de kinders krijgt als ik even niet kijk... vooral Luc ziet overal een beloning in.
Ik heb dus vanmorgen een preek tegen de kinders gehouden dat ze dus geen koekjes meer in huis mogen geven, dat als ze met hem willen spelen ze hem naar hun toe moet laten komen, enz. omdat Beau weer even moet weten waar hij hoort... onderaan de ladder.

Nu was ik vanmiddag met de kinderen bij mijn ouders en mijn moeder geeft Beau een honden koekje uit de kast... komt Luc naar me toe en die zegt fluisterend: oma geeft Beau een koekje hoor! ... De preek is dus wel blijven hangen... hahaha

En Erwina... naar die boeken ga ik op zoek... wat wijsheid is nooit weg

Afbeelding
Vonne
Stamgast
Stamgast

Keer terug naar Gedrag